Jumlah Paparan Halaman

17/10/12

e-TERNAK : Arowana Emas Hidup ?

Hobi Memelihara Arowana Menguntungkan?




Mulakan hari ini, kerana harga semakin naik..
Kereta Harga TURUN..
Motor Harga TURUN..
Minyak Harga NAIK..  ^
Rumah Harga NAIK..  ^
Arowana Harga NAIK.. ^

Beli MPV @ SUV   80K   dalam masa setahun Hg Jatuh 7-12%..

Nah apa lagi mulakannya sekarang untuk pelaburan
jangka panjang anda...
Beli Arowana serendah RM260 Harga akan naik RM2600 lepas 24 Bulan,..??
Call 019-7565531 maklumat lanjut,,

Ikan Kelisa Emas Malaysia (Malaysian Golden atau Asian Bonytongue) nama sainsnya Scleropages formosus. Juga dikenali sebagai Ikan Siluk Merah diIndonesia. Terdapat juga Ikan Kelisa Emas Indonesia ("Scleropages aureus") .
Ikan ini adalah tempatan di Asia Tenggara, Ikan Kelisa Emas Malaysia mendiami sungai air hitam, sungai mengalir perlahan melalui paya dan tanah bbasah. Ikan dewasa memburu ikan lain sementara ikan anak memakan serangga.[1]
Ikan akuarium popular ini memiliki kepentingan budaya di kawasan yang dipengaruhi budaya Cina. Nama ikan naga berasal dari persamaan mereka dengan naga Cina. Kemashuran ini mempunyai kesan positif dan negetif pada status mereka sebagai spesies terancam.
Beberapa jenis warna berbeza semulajadi diakui, setiap satu terdapat di daerah mukabumi khusus. Ia termasuk yang berikut:
  • Hijau adalah jenis paling biasa, terdapat di Indonesia (Kalimantan dan Sumatera), VietnamMyanmarThailandCambodia, danMalaysia.
  • Perak Asia "silver Asian" (jangan dikelirukan dengan Kelisa Perak "silver arowana", Osteoglossum bicirrhosum) yang dianggap sebagai jenis hijau oleh sesetengah pihak. Ia terdapat dala dua jenis, "jalur ekor kelabu" atau "Pinoh arowana," dan jalur ekor kuning "yellow tail silver," setiapnya terdapat dibahagian berlainan di pulau Borneo di Indonesia.
  • Emas ekor merah "red-tailed golden" didapati di utara Sumatera, Indonesia.
  • gold crossbackblue Malayan, atau Bukit Merah blue adalah tempatan bagi negeri Pahang dan daerah Bukit Merah di Perak,Semenanjung Malaysia.
  • Merahsuper redblood red, atau chili red hanya terdapat di hulu sungai Kapuas dan tasik berdekatan di barat Borneo, Indonesia.
Jenis AROWANA RED ;
1)  Blood Red Arowana


2) Chili Red Arowana



3) Super Red Arowana



Jenis AROWANA GOLD ;
1) Gold 24K Arowana

2) Gold Cross Back Arowana

3) Gold Head Arowana

4) Red Tail Golden Arowana

5) Blue Base Arowana

Antara lain yang juga berada di pasaran AROWANA :
1) Green Arowana

2) Banjar Red Arowana

3) Yellow Tail Arowana


4) Silver Arowana

Tiada ulasan:

Catat Ulasan